Моля, прочетете Общите условия за ползване на системата eFaktura.bg и ако сте съгласен с тях, отбележете съгласието си чрез маркиране на чек бокс пред текста "Съгласен съм с Общите условия". След извършване на това отбелязване и натискане на съответния виртуален бутон се счита, че сте запознат с Общите условия и се задължавате да ги спазвате.
ОБЩИ УСЛОВИЯ
ЗА ПОЛЗВАНЕ НА СИСТЕМАТА eFaktura.bg
(Общи условия)
Настоящият документ съдържа общите условия на договора за ползване на предоставяните от "БОРИКА" АД чрез системата eFaktura.bg услуги и урежда отношенията между "БОРИКА" АД, със седалище и адрес на управление в гр. София 1612, бул. "Цар Борис III" № 41 (наричано по-нататък за краткост Доставчик) и всяко едно от регистрираните лица в системата eFaktura.bg.)
I. OБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Дефиниции
Чл. 1. При прилагане и тълкуване на настоящите Общи условия
използваните термини и изрази ще имат следното значение:
eFaktura.bg (https://efaktura.bg) е уеб-базирана система, собственост на Доставчика, предназначена за сигурно изпращане и получаване на електронни фактури и други електронни документи, която дава възможност на регистрираните потребители в онлайн режим да получават, преглеждат, потвърждават получаването, оспорват и съхраняват локално електронни фактури и други електронни документи, издадени от различни Издатели и предназначени за различни получатели.
IP Адрес ("IP address") е уникален идентификационен номер, асоцииращ компютър, Интернет страница или ресурс на Потребителя, по начин, който позволява локализирането им в глобалната Интернет мрежа.
"БОРИКА" АД (Доставчик) е търговското дружество, регистрирано в Търговския регистър, воден от Агенцията по вписванията, с ЕИК 201230426, със седалище и адрес на управление: гр. София 1612, район "Красно село", бул. "Цар Борис III" № 41, тел. 0700 199 10, електронен пощенски адрес (e-mail): efaktura@borica.bg, предоставящо услуги посредством администрираната от него система eFaktura.bg. "БОРИКА" АД е лице, регистрирано по Закона за данъка върху добавената стойност, регистриран доставчик на удостоверителни услуги по Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и регистриран администратор на лични данни по Закона за защита на личните данни.
Електронен документ е електронен документ по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис.
Електронна препратка е връзка, обозначена в определена Интернет страница, която позволява автоматизирано препращане към друга Интернет страница, информационен ресурс или обект чрез стандартизирани протоколи.
Електронна фактура („Фактура”) е електронен данъчен и счетоводен документ - фактура, подписан с универсален електронен подпис в съответствие с изискванията на Закона за електронния документ и електронния подпис.
Злоумишлени действия са действия или бездействия, нарушаващи Интернет етиката или нанасящи вреди на лица, свързани към Интернет или асоциирани мрежи, изпращане на нежелана поща (непоискани търговски съобщения, spam, junk mail), препълване на каналите (flood), получаване на достъп до ресурси с чужди права и пароли, използване на недостатъци в системите с цел собствена облага или добиване на информация (hack), извършване на действия, които могат да бъдат квалифицирани като промишлен шпионаж или саботаж, повреждане или разрушаване на системи или информационни масиви (crack), изпращане на "троянски коне" или предизвикване инсталация на вируси или системи за отдалечен контрол, смущаване нормалната работа на останалите потребители на Интернет и асоциираните мрежи или извършване на каквито и да е било други действия, които могат да се квалифицират като престъпление или административно нарушение по българското законодателство или по друго приложимо право.
Издател е всяко юридическо или физическо лице, което изпраща електронна фактура или друг електронен документ, издаден от него, посредством системата eFaktura.bg. Издател по смисъла на настоящите Общи условия може да бъде само лице, което има валидно сключен договор за използване на системата eFaktura.bg с Доставчика.
Интернет страница по смисъла на настоящите Общи условия означава съставна и обособена част от уебсайт.
Информационна система /Система е всяко отделно устройство или съвкупност от взаимосвързани или сходни устройства, което в изпълнение на определена програма осигурява или един от елементите на което осигурява автоматична обработка на данни.
Идентификатор е валиден електронен пощенски адрес (e-mail) за контакт, с който Потребителят се е регистрирал в системата eFaktura.bg и който служи за индивидуализирането му и за достъп до потребителския му профил в системата eFaktura.bg.
Парола е избран от Потребителя код от букви, цифри и знаци, който заедно с идентификатора му индивидуализира същия и който заедно с идентификатора служи за достъп до потребителския му профил.
Плащане е погасяване на задължение на Титуляря към Издателя, чрез използване на системата еFaktura.bg. Плащането може да се извърши:
· чрез електронен канал на банка за извършване на плащания /система за интернет-банкиране и др./, с която Доставчикът има сключен договор за извършване на плащания.
· чрез дебитна или кредитна карта, приемана от оператор, с който Доставчикът има сключен договор за извършване на плащания.
Потребител е дееспособно физическо лице, регистрирано в системата eFaktura.bg.
Потребителски профил е обособена част от системата eFaktura.bg, съдържаща информация за Потребителя, изисквана при регистрацията и съхранявана от Доставчика, като достъпът до потребителския профил на Потребителя се осъществява чрез въвеждане на идентификатора и паролата му. Потребителският профил дава възможност на Потребителя да ползва предоставяните от Доставчика чрез системата eFaktura.bg, услуги, да променя своите идентификационни данни и идентификационните данни на Титуляря, когото представлява, да прекрати използването на услугите, да променя паролата си и др.
Случайно събитие е непредвидено към момента на сключването на договора обстоятелство от извънреден характер, което прави предоставянето на услугите обективно невъзможно.
Титуляр е физическото или юридическото лице, посочено от Издателя като получател на електронна фактура или друг електронен документ, изпратен посредством системата eFaktura.bg.
Уебсайт / сайт ("website") е обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение или други материали и ресурси.
Услуги са предоставяните на Титуляря посредством системата eFaktura.bg възможности за получаване, преглеждане, потвърждаване, приемане, оспорване и локално съхраняване на електронни фактури, други електронни документи, както и други услуги, предмет на непрекъснато развитие и допълване. Услугите са безплатни като конкретните условията на предоставянето им са описани на съответните Интернет страници в системата eFaktura.bg.
Предмет
Чл. 2.
1. Доставчикът предоставя на Потребителя посредством системата eFaktura.bg след извършване на първоначална регистрация предвидените и описани по-долу услуги, при съобразяване и стриктно спазване от страна на Потребителя с настоящите Общи условия, както и на допълнително посочени на съответните Интернет страници в системата eFaktura.bg изисквания за конкретните услуги.
2. Предоставянето на услугите не обхваща осигуряване на компютърно оборудване и свързаност за пренос на информационни пакети между Потребителя и съответната Интернет страница, необходими за осъществяване достъп до системата eFaktura.bg. Доставчикът не носи отговорност, ако Потребителят не може да осъществи достъп, поради проблеми извън контрола на Доставчика(хардуерен, софтуерен проблем, проблем с Интернет свързаност и др.).
3. Предоставяните от Доставчика услуги, свързани с получаване на електронни фактури и електронни документи, се отнасят единствено за електронни фактури и електронни документи, изпратени посредством системата eFaktura.bg от лица - Издатели, които към момента на изпращането имат валидно сключен с Доставчика договор за използване на системата eFaktura.bg.
4. Предоставяните от Доставчика услуги, свързани с извършване на плащане, се отнасят единствено до плащания от Титуляря към Издатели, които имат валидно сключен с Доставчика договор за използване на системата eFaktura.bg.
Чл. 3.
1. Доколкото предоставяните от Доставчика услуги са разнообразни и постоянно допълвани и модифицирани с оглед тяхното подобряване и разширяване, то на това основание броят, характеристиките на предоставяните услуги и режимът им на предоставяне (свободно, срещу регистрация или срещу регистрация и заплащане) могат да бъдат променяни по всяко време от Доставчика.
Регистрация и съгласие с Общите условия
Чл. 4.
1. За да използва предоставяните от Доставчика услуги, Потребителят следва предварително да се регистрира в системата eFaktura.bg след получаване на уведомлението по ал. 2 или след получаване на достъп за регистрация в системата eFaktura.bg от друг регистриран потребител съгласно ал. 7, като попълни съответната електронна форма за регистрация, достъпна в реално време (on-line) в Интернет, и да изрази своето съгласие с настоящите Общи условия.
2. При изпращане на електронна фактура или друг електронен документ посредством системата eFaktura.bg Доставчикът изпраща уведомление до физическото лице, посочено от Издателя като лице, представляващо Титуляря във връзка с получаването му. Уведомлението по предходното изречение се изпраща на посочения от Издателя електронен пощенски адрес за контакт с лицето, представляващо Титуляря. В случаите, когато лицето, посочено от Издателя на електронната фактура като лице, представляващо Титуляря във връзка с получаването й, не е регистриран потребител на системата eFaktura.bg, уведомлението съдържа електронна препратка към електронната форма за регистрация по ал. 1.
3. Чрез маркиране на чек бокс пред текста "Съгласен съм с Общите условия" и натискане на съответния виртуален бутон, Потребителят извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с настоящите Общи условия, приема ги и се задължава да ги спазва. Със записването му на съответен носител в сървъра на Доставчика чрез общоприет стандарт за преобразуване по технически начин, правещ възможно неговото възпроизвеждане, електронното изявление придобива качеството на електронен документ по смисъла на цитирания закон. Доставчикът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър IP адреса на Потребителя, както и всяка друга информация, необходима за идентифициране на Потребителя и възпроизвеждане на електронното му изявление за приемане на Общите условия, в случай на възникване на правен спор. Текстът на настоящите Общи условия е достъпен в Интернет на адрес https://efaktura.bg/agreement.php по начин, който позволява неговото съхраняване и възпроизвеждане.
4. Преди извършване на изявлението по ал. 3 Потребителят може свободно да поправя въведената от него информация в електронна форма за регистрация.
5. При попълване електронната форма за регистрация Потребителят е длъжен да предостави пълни и верни идентификационни данни за себе си, за Титуляря, който представлява (ако има такъв) и за всички други изискуеми от електронната форма за регистрация данни, както и да ги актуализира в 7 дневен срок от тяхната промяна. Потребителят гарантира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни и при промяна на последните, ще ги актуализира своевременно. В случай на предоставяне на неверни данни, Доставчикът има право да прекрати или спре незабавно предоставянето на услугите, както и поддържането на регистрацията на Потребителя.
6. Когато се регистрира като представител на друго лице – Титуляр, с изявлението си по ал. 3 Потребителят декларира съгласието на Титуляря и наличието на надлежна представителна власт да получава, потвърждава, оспорва и съответно локално да съхранява електронните фактури и електронни документи, изпратени до Титуляря чрез системата eFaktura.bg, както и да извършва плащания чрез използване на системата eFaktura В случаи че действа като представител на Титуляря, без да има представителна власт, Потребителят дължи обезщетение за всички вреди, претърпени от Титуляря, Издателите, Доставчика и трети лица.
7. Потребителят може да предостави достъп за регистрация в системата eFaktura.bg на трето лице като представител на представляван от него Титуляр. В тези случаи Потребителят декларира съгласието на Титуляря и наличието на надлежна представителна власт да предостави достъп за регистрация на третото лице, което да представлява Титуляря. В случаи, че предостави достъп за регистрация на трето лице, без съгласието на Титуляря и без да има съответната представителна власт, Потребителят дължи обезщетение за всички вреди, причинени от това лице на Титуляря, Издателите на електронни фактури и електронни документи, Доставчика и трети лица.
Парола за достъп. Достъп до системата eFaktura.bg
Чл. 5.
1. При регистрацията си Потребителят посочва парола за достъп до системата eFaktura.bg.
2. Чрез въвеждане на идентификатора и паролата на съответните места в уебсайта на системата eFaktura.bg и след натискане на виртуалния бутон „Влез” Потребителят получава достъп до потребителския си профил.
3. Потребителят е длъжен да полага всички грижи и да предприема необходимите мерки, които разумно се налагат, с цел опазване на паролата си, да не я прави достояние на трети лица и да уведомява незабавно Доставчика в случай на осъществен неправомерен достъп, както и при вероятност за такъв. Потребителят носи пълна отговорност за опазването на своята парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използването й.
Сключване на договора
Чл. 6.
1. Договорът между страните поражда действие от момента на постигане на съгласие, обективирано по начина, посочен в чл. 4, ал. 3. Договорът се сключва на български език. С приемането на настоящите Общи условия Потребителят се съгласява комуникацията с него да бъде осъществявана и чрез изпращане на електронни съобщения посредством системата eFaktura.bg, факс или електронна поща.
2. След сключване на договора Доставчикът незабавно потвърждава получаването на изявлението по чл. 4, ал. 3 като изпраща съобщение до електронния пощенски адрес (идентификатора) на Потребителя, което съдържа наименование, адрес на управление и данни за кореспонденция с Доставчика и електронна препратка към текста на настоящите Общи условия.
Изменение на Общите условия
Чл. 7.
1. Доколкото предоставяните от Доставчика посредством системата eFaktura.bg услуги са разнообразни и постоянно допълвани и модифицирани с оглед тяхното усъвършенстване и разширяване, както и във връзка със законодателни промени, които рефлектират върху предоставяните услуги, Общите условия могат да бъдат променяни едностранно от Доставчика.
2. При извършване на промени в настоящите Общи условия, Доставчикът довежда до знанието на Потребителя извършените промени в 7-дневен срок от извършването им чрез публикуването им в уебсайта на системата eFaktura.bg и/или чрез публикуване на съобщение за изменението на Общите условия, съдържащо текста на измененията или електронна препратка към Интернет страница, на която изменените Общи условия са разположени, в потребителския му профил, както и чрез изпращането на изменените Общи условия или на линк към тях, по електронна поща на Потребители, които нямат търговско качество. Доставчикът предоставя на Потребителя достатъчен срок, но не по-кратък от един месец за потребители без търговско качество, да се запознае с промените в Общите условия.
3. Ако в рамките на срока по ал. 2 Потребителят приеме промените или не ги отхвърли, се счита обвързан от тях.
4. Ако Потребителят заяви, че отхвърля промените, се счита че договорът по чл. 6 се прекратява в срок от 1 (един) месец от получаване на изявлението за отхвърляне.
II. ПРЕДОСТАВЯНИ УСЛУГИ
Услуги, предоставяни посредством системата eFaktura.bg
Чл. 8.
1. Услугите, предоставяни от Доставчика по силата на настоящия договор, включват възможности за:
· получаване, потвърждаване получаването, приемане на съдържанието (само в случаите, в които услугата е достъпна) и оспорване на електронни фактури и други електронни документи,
· локално съхраняване на получените електронни фактури и електронни документи, търсене и сортиране на съхраняваните в потребителския профил електронни фактури и електронни документи по предварително зададени от Потребителя критерии,
· плащане чрез електронен канал на банка за извършване на плащания или чрез дебитна/кредитна карта.
2. Възможността за получаване на електронни фактури и други електронни документи по ал. 1 се отнася единствено за електронни фактури и електронни документи, издадени и изпратени посредством системата eFaktura.bg от Издатели, сключили действителен договор за използване на системата eFaktura.bg с Доставчика. Доставчикът няма задължението да осигури възможност за получаване на електронни фактури, издадени от лица, с които няма сключен договор за използване на системата eFaktura.bg.
Потвърждаване на получаването и приемане на съдържанието на електронна фактура и електронен документ
Чл. 9.
1. Потвърждението на получена посредством системата eFaktura.bg електронна(и) фактура(и) или друг електронен документ се осъществява през потребителския профил на Потребителя чрез натискане на бутон „Потвърди получаване”. Извършеното по този начин потвърждаване е електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис.
2. След потвърждаване получаването от страна на Потребителя по начина, описан в ал. 1, електронните фактури и електронните документи се считат за получени съгласно чл. 8 от Закона за електронния документ и електронния подпис.
3. Приемането на съдържанието на получена посредством системата eFaktura.bg електронна(и) фактура(и) или друг електронен документ се осъществява през потребителския профил на Потребителя след запознаване със съдържанието на електронната фактура или електронния документ, чрез натискане на виртуален бутон „Приеми съдържанието”. Извършеното по този начин приемане е електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис. След приемане на съдържанието по начина, описан в настоящата алинея, се счита, че Потребителят е запознат със съдържанието на електронната фактура или електронния документ.
4. Доставчикът осигурява достъп на Издателя на електронната фактура или електронния документ до информация относно статуса й (получена, приета, оспорена и т. н.).
Плащане
Чл. 10.
1. Доставчикът осигурява възможност за плащане чрез насочване на Потребителя към електронен канал на банка за извършване на плащания или чрез насочване към сайт на оператор на дебитни или кредитни банкови карти.
2. Необходими условия за извършване на плащане чрез системата еFaktura:
· Издателят да е дал съгласието си за получаване на плащания чрез използване на системата еFaktura.bg;
· Да има сключен договор между Доставчика и съответната банка или оператор на дебитни и/или кредитни карти;
· Потребителят да е приел настоящите общи условия;
· Титулярят да е ползвател на електронен канал за извършване на плащания на съответната банка - при плащане чрез интернет-банкиране;
· Потребителят да притежава дебитна/кредитна карта;
· Издателят да е открил виртуален ПОС – при плащане с дебитна/кредитна карта;
3. Взаимоотношенията между Титуляря и банката/оператора не са предмет на настоящия договор.
4. Използването на системата еFaktura за извършване на плащане не освобождава Потребителя от задължението за идентифициране пред съответната банка/оператор във връзка със самоличността му и правото му да се разпорежда със средствата по разплащателната сметка/банковата карта.
Използване на системата eFaktura.bg
Чл. 11.
1. Доставчикът осигурява чрез SSL (Secure Socket Layer) технология криптирана връзка за предаване и съответно получаване на електронни фактури, електронни документи и друга информация посредством системата eFaktura.bg. Връзката между браузъра на Потребителя и сървъра на Доставчика при използването на системата eFaktura.bg се извършва през криптирана сесия (SSL).
2. С оглед сигурността при опазване данните на паролата Потребителят се задължава да прекратява сесията, при която е влязъл в потребителския си профил, чрез натискане на виртуалния бутон „Изход”.
3. Конкретните указания за техническото и софтуерно оборудване необходимо за достъп до и за нормалното използване на системата eFaktura.bg се публикуват в съответните й Интернет страници. Доставчикът не носи отговорност за нормалното използване на систематаeFaktura.bg и предоставяните посредством нея услуги, в случаите, когато Потребителят не използва указаните на съответните Интернет страници на системата eFaktura.bg като необходими техническо и софтуерно оборудване и Интернет връзка.
III. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ
Права и задължения на Доставчика
Чл. 12.
1. Доставчикът се задължава да полага дължимата грижа за предоставяне възможност на Потребителя за нормално използване на услугите - предмет на настоящите Общи условия.
2. Доставчикът се задължава да осигури криптирана връзка за предаване и съответно получаване на електронни фактури, други електронни документи и информация и извършване на плащания посредством системата eFaktura.bg.
3. Доставчикът съхранява изпратените посредством системата eFaktura.bg електронни фактури и други електронни документи в потребителския профил на Потребителя за срок не по-кратък от 3 (три) месеца от датата на постъпване на съответната фактура или друг електронен документ в системата еFaktura.bg
4. Доставчикът се задължава да информира Издателите относно:
· Потвърждаване получаването/оспорването, на получените посредством системата eFaktura.bg електронни фактури и електронни документи от страна на Потребителя;
· Извършените плащания чрез използване на системата еFaktura.bg.
5. Доставчикът няма задължението и обективната възможност да проверява наличието на надлежна представителна власт на Потребителя в случаите по чл. 4, ал. 6 от настоящите Общи условия.
6. Доставчикът няма задължението и обективната възможност да извършва наблюдение и да контролира дейността на Потребителя и на Издателите и начина, по който същите използват системата eFaktura.bg, нито да проверява съдържанието на електронните фактури, електронните документи, съобщения и другите данни, които Издателите или Потребителят изпращат посредством системата eFaktura.bg, както и правилността на наредените плащания или наличието на правомощия от страна на Потребителя за извършване на плащания. Доставчикът няма задължението да търси факти и обстоятелства, указващи извършването на неправомерна дейност от страна на Потребителя или Издателите посредством използването на услугите.
7. Доставчикът няма задължението и обективната възможност да контролира съответствието на съдържанието на изпращаните посредством системата eFaktura.bg електронни фактури и електронни документи с изискванията на действащото законодателство.
Чл. 13.
1. Доставчикът има право (но не и задължение) да инсталира върху компютрите на Потребителя кукита (cookies) - малки текстови файлове, които се запазват от Интернет страницата чрез Интернет браузъра върху твърдия диск на Потребителя и дават възможност за възстановяване на информация за Потребителя, като го идентифицират и за проследяване на действията му.
2. Доставчикът може да поставя в системата eFaktura.bg електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на Доставчика, за продажба на стоки и предоставяне на услуги от трети лица.
3. Доставчикът си запазва правото при изпращане на уведомленията за получаване на електронна фактура или друг електронен документ да поставя на вниманието на Потребителя или да прикача към текста на съобщението му и на самата Интернет страница такива електронни препратки и рекламни банери, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на Доставчика.
4. Доставчикът има право да изпраща непоискани търговски съобщения до Потребителя, който притежава търговско качество, с цел да предложи информация и реклами относно свои собствени или оферирани от други търговски дружества стоки и/или услуги, да прави запитвания по най-различни въпроси, да провежда анкети и други. С приемането на настоящите Общи условия Потребителят се съгласява да получава непоискани търговски съобщения от Доставчика.
Чл. 14.
1. Доставчикът има право да дезактивира или заличи паролата за достъп до потребителския профил на Потребителя при неизползването й в продължение на 12 (дванадесет) месеца от последното влизане в съответния потребителски профил.
2. Доставчикът има правото да дезактивира или заличи и паролата за достъп до потребителския профил на Потребителя и в случай, че Потребителят наруши право на интелектуална собственост на Доставчика върху съдържащите се в системата eFaktura.bg елементи - обекти на интелектуална собственост.
3. Доставчикът си запазва правото да преустановява предоставянето на конкретни услуги, достъпни посредством системата eFaktura.bg, след отправяне 30 дневно предизвестие чрез публикуване на съобщение в съответните Интернет страници в системата eFaktura.bg и/или в потребителския профил на Потребителя.
Права и задължения на Потребителя
Чл. 15.
1. Потребителят има право на достъп в режим on-line до услугите, предоставяни посредством системата eFaktura.bg, при спазване на настоящите Общи условията и изискванията, определени от Доставчика за всеки отделен вид услуга. За да може да ползува услугите, Потребителят следва да въведе идентификатора и паролата си.
2. Потребителят има право да получава уведомление от Доставчика за всяка електронна фактура или друг електронен документ, изпратен до него посредством системата eFaktura.bg. За да може Потребителят да получава уведомление за изпращаните до него електронни фактури и други електронни документи, неговият идентификатор следва да бъде валиден електронен пощенски адрес и Издателят на съответната електронна фактура или електронен документ да е посочил този електронен пощенски адрес по начина, указан в чл. 4, ал. 2.
3. Потребителят има право на достъп и на корекция в режим on-line на личните си данни, както и на идентификационните данни на Титуляря, представляван от него, предоставени при регистрацията.
Чл. 16.
1. Потребителят се съгласява да се придържа към условията, определени от Доставчика, във връзка с особеностите на услугите по отношение типа на режима на предоставяне, както и по отношение на всяка друга линия на поведение, възприета от Доставчика и предназначена да защитава или подобрява качеството и надеждността на услугите.
Чл. 17.
1. Потребителят сам осигурява необходимото му за ползването на предоставяните от Доставчика услуги компютърно оборудване и достъп до Интернет.
Чл. 18.
1. Потребителят следва да съхранява получените от него посредством системата eFaktura.bg електронни фактури локално преди изтичане на срока по чл. 12, ал. 3 с оглед изпълняване на задълженията на Титуляря за съхраняване на данъчни и счетоводни документи съобразно изискванията действащото българско законодателство.
2. Потребителят може да преглежда, отпечатва и съхранява локално получените посредством системата eFaktura.bg електронни фактури и други електронни документи, само след потвърждаване на получаването им съгласно чл. 9 от настоящите Общи условия.
Чл. 19.
1. Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси в системата eFaktura.bg (включително наличните бази данни) са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Доставчика или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Доставчика и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
2. Правото на достъп до системата eFaktura.bg на Потребителя не включва правото да се използват или модифицират обекти на интелектуална собственост, освен ако се касае за незначителен по обем информация, предназначена за лично ползване, при условие, че не се увреждат неоправдано законните интереси на авторите или други носители на права на интелектуална собственост и се извършва с нетърговска цел.
3. При всяко нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Доставчика, Потребителят дължи на Доставчика неустойка в размер на 5 000 (пет хиляди) лева за всяко отделно нарушение. Посоченият размер на неустойката не лишава Доставчика от правото да претендира обезщетение и за по-големи вреди над размера на неустойката.
Чл. 20.
1. Потребителят се задължава при ползуване на предоставяните от Доставчика услуги да не зарежда, разполага на сървъра на Доставчика, разпространява или използва по какъвто и да било начин и да не прави достояние на трети лица информация, данни, текст, звук, файлове, софтуер, съобщения, както и всякакви други материали:
· противоречащи на българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите Общи условия, Интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави;
· които имат рекламна цел, освен с предварително разрешение от Доставчика;
· чието съдържание нарушава права или свободи на човека;
· накърняващи търговска или служебна тайна или друга конфиденциална информация;
· които са обект на право на интелектуална собственост на трети лица, освен със съгласието на Титуляря на правото;
· нарушаващи каквито и да било имуществени или неимуществени права или законни интереси на трети лица.
2. При неспазване на изискванията на ал. 1, Доставчикът има право незабавно и без предварително предупреждение да спре достъпа на Потребителя и трети лица до съответната информация или материали, както и право на обезщетение за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнението на задълженията по предходната алинея от страна на Потребителя
3. Потребителят се задължава при използване на системата eFaktura.bg:
· да спазва българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите Общи условия, Интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави;
· да не нарушава чужди имуществени или неимуществени права;
· да уведомява незабавно Доставчика за всеки случай на извършено или открито нарушение при използване на системата eFaktura.bg;
· да не се намесва в правилното действие на системата eFaktura.bg, включително, но не само, да не осуетява процедурата по идентификация на друг потребител, да не осъществява достъп извън предоставения, да не накърнява или възпрепятства наличността, надеждността или качеството на услугите по отношение на останалите потребители, както и да не използва услугата по начин, предизвикващ отказ от услугите ("denial of service");
· да не се представя за друго лице, или по друг начин да заблуждава трети лица относно самоличността си или принадлежността си към определена група хора;
· да не заблуждава, че представлява определен Титуляр при липса на съответна представителна власт;
· да не извършва злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия.
4. Потребителят се задължава да не използва системата на eFaktura.bg за извършване на дейности, противоречащи на българското законодателство, включително, но не само, да не използва системата eFaktura.bg за дейности, свързани с изпирането на пари или финансирането на тероризма или за действия, нарушаващи изискванията на данъчното законодателство или съставляващи престъпления против финансовата, данъчната и осигурителната система.
5. В случаи на нарушение на някое от задълженията по предходните алинеи Доставчикът има правото да сезира компетентните държавни органи за установяването му.
Чл. 21.
1. Освен в случаите когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин ресурсите, съдържащи се в системата eFaktura.bg.
Отговорност. Ограничаване на отговорността
Чл. 22.
1. Доставчикът не гарантира за достоверността и пълнотата на съдържанието на получаваните посредством системата eFaktura.bg електронни фактури, други електронни документи и информация.
2. Доставчикът няма задължението и не гарантира, че предоставяните посредством системата eFaktura.bg услуги ще удовлетворят изискванията на Потребителя.
3. С приемане на настоящите Общи условия, Потребителят декларира, че използването на системата eFaktura.bg ще бъде изцяло на негов риск и отговорност, а страните се съгласяват, че Доставчикът не отговоря за евентуално причинени на Потребителя или на представляван от него Титуляр при ползуване на предоставяната услуга вреди, освен ако същите са причинени от Доставчика умишлено или при проявена груба небрежност.
4. Доставчикът не носи отговорност за вреди, причинени върху софтуера, хардуера или телекомуникационните съоръжения, или за загуба на данни, произтекли от материали или ресурси, получени, заредени или използвани по какъвто и да било начин посредством систематаeFaktura.bg.
5. Доставчикът не е страна по договор между Издателя и Титуляря и не носи отговорност за:
· неосъществена доставка, доставка, неотговаряща на изискванията на Титуляря или в какъвто и да е друг случай на спор между Издателя и Титуляря;
· неоторизирани плащания от името на Титуляря и за негова сметка, извършени от трети лица, които разполагат със средства, идентифициращи Потребителя;
· погрешно наредено плащане от Потребителя, потвърдено с валидно средство за идентификация;
· неосъществено плащане, в случай че банката на Титуляря откаже да извърши плащането или не е в състояние да го извърши, независимо от причините за това;
Чл. 23.
1. Доколкото не инициира предаването и не избира Титуляря на електронните фактури и другите електронни документи, изпращани посредством системата eFaktura.bg или лицето, което го представлява, както и не избира и не променя предаваните електронни фактури, други електронни документи и информация, Доставчикът не отговаря за тяхното съдържание, както и за дейността на Потребителя и на Титуляря.
2. Доколкото не инициира предаването и не избира получателя, както и не избира и не променя извлечените или сортираните електронни фактури, електронни документи и информация, Доставчикът не отговаря за съдържанието на извлечените, съответно сортираните, електронни фактури, електронни документи и информация при използване възможностите за търсене и сортиране в системата eFaktura.bg.
3. Доколкото няма обективната възможност и задължението и не контролира Интернет страниците и ресурсите, станали достъпни чрез поставените в системата eFaktura.bg електронни препратки и рекламни банери или чрез използване на услугите, Доставчикът не носи отговорност за противоправния характер на съдържанието и материалите, находящи се на тези Интернет страници и ресурси. Доставчикът не носи отговорност за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от използването, достъпа или недостоверността на тези Интернет страници и ресурси.
4. Доставчикът не носи отговорност за наличността и качеството на стоки и съдържанието на услуги, поставени на вниманието на Потребителя чрез публикуване в системата eFaktura.bg, в потребителския му профил или в уведомлението за получаване на електронна фактура на електронни препратки, рекламни банери и съобщения за продажба на стоки и предоставяне на услуги от трети лица. Доколкото действията на тези трети лица не са под контрола на Доставчикът, то същият не носи отговорност за противоправния характер на дейността на третите лица или за възникването, гарантирането, изпълнението, изменението и прекратяването на поети задължения и ангажименти във връзка с предлаганите от третите лица стоки и услуги, както и не отговаря за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от тези отношения.
5. Доставчикът не носи отговорност за противоправния характер на дейността на Издателите на електронни фактури и други електронни документи, изпращани посредством системата eFaktura.bg или за възникването, гарантирането, изпълнението, изменението и прекратяването на поети задължения във връзка с доставката на стоките и услугите, посочени като основание за издаване на електронните фактури и електронните документи, изпращани посредством същата, както и за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от тези отношения.
Чл. 24.
1. Доставчикът не носи отговорност за не предоставяне на услугите при настъпване на обстоятелства извън неговия контрол - случаи на непреодолима сила, случайни събития, проблеми в глобалната мрежа Интернет и в предоставянето на услуги извън контрола на Доставчика.
2. Страните приемат, че Доставчикът не носи отговорност за не предоставянето на услугите или предоставянето им с влошено качество в следствие от извършвани тестове от страна на Доставчика с цел проверка на оборудване, връзки, мрежи и други, както и тестове, насочени към подобряване или оптимизиране на предоставяните услуги. В тези случаи Доставчикът предварително уведомява Потребителя и Издателите за възможното временно не предоставяне, съответно за влошеното качество на услугите.
Чл. 25.
1. Потребителят е длъжен да обезщети Доставчика и всички трети лица за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, включително за платени имуществени санкции, понесени разходи, и/или платени обезщетения на трети лица във връзка с извършени от страна на Потребителя деяния при използване на предоставяните от посредством системата eFaktura.bg услуги в нарушение на българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите Общи условия, добрите нрави или Интернет етиката.
2. Вън от горното, Потребителят се задължава да обезщети Доставчика за всички вреди, причинени вследствие ползуване на предоставяните услуги от трети лица, на които последният е предоставил паролата си в нарушение на настоящите Общи условия.
IV. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Лични данни
Чл. 26.
1. Доставчикът има право да събира и използва информация относно Потребителя, когато същия се регистрира в системата eFaktura.bg. Информацията, чрез която Потребителят може да бъде идентифициран, може да включва име, фамилия, ЕГН, телефон, електронен пощенски адрес, IP адрес.
Обработване на информация за Потребителя
Чл. 27.
1. Доставчикът полага дължимата грижа и отговаря за защита на информацията за Потребителя, станала му известна по повод на предоставяне на услугите - предмет на настоящите Общи условия, освен в случаите на непреодолима сила, случайно събитие или злоумишлени действия на трети лица.
2. С изразяване на съгласие с настоящите Общи условия Потребителят се съгласява информацията за него да бъде обработвана по предвидения в тях ред.
3. Ограниченията по ал. 1 не се прилагат в случай, че Потребителят или лица под негов контрол са извършили злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия или са нарушили права или законни интереси на трети лица. В този случай Доставчикът има право да предостави личната информация за Потребителя на съответните компетентни държавни органи съгласно действащото законодателство.
Цели, за които може да се използва информацията и срок на съхранение
Чл. 28.
1. Доставчикът събира и използва информацията по чл. 26 за целите, предвидени в настоящите Общи условия.
2. ДОСТАВЧИКЪТ заличава данните, в това число личните данни, предоставени му с цел изпълнение на настоящия договор, след изтичане на 5 годишен срок от прекратяване на договора. Петгодишният срок започва да тече от 1 януари на годината, следваща годината на прекратяване на договора. Настоящата разпоредба не се прилага по отношение на личните данни, които ДОСТАВЧИКЪТ обработва в качеството си на обработващ данните по договор с издател на електронни фактури и други електронни документи. Тези лични данни ДОСТАВЧИКЪТ заличава при отпадане на основанието за обработката им по възлагане на издателя на електронни фактури и други електронни документи.
3. Личните данни се събират, съхраняват и обработват единствено и само за целите на предоставяната услуга така, както е описана в настоящите Общи условия, съгласно приложимите разпоредби на действащото законодателство и на основания Член 6, ал.1, буква „б“ от Регламент 2016/679 на ЕП (GDPR)
Разкриване на информацията
Чл. 29.
1. Доставчикът се задължава да не разкрива никаква лична информация за Потребителя и да не предоставя събраната информация на трети лица - държавни органи, търговски дружества, физически лица и други, освен в случаите когато:
· е получил изричното съгласие на Потребителя при регистрацията или в по-късен момент;
· информацията е изискана от държавни органи или длъжностни лица, които според действащото законодателство са оправомощени да изискват и събират такава информация при спазване на законово установените процедури;
· други посочени в закона случаи.
Права на Потребителя в качеството си на субект на личните данни
Член 30
Потребителят, в качеството си на субект на личните данни, има следните права:
1. Да изисква от Оператора да коригира, или ограничи обработването на неговите лични данни или да направя възражение срещу обработването на тези данни;
2. Да изисква от Оператора да изтрие без ненужно забавяне неговите лични данни, което ще се извърши, ако са приложими условията на Чл.17 от Регламент 2016/679 на ЕП;
3. Да получи при поискване от Оператора своите лични данни;
4. Да поиска преносимост за своите лични данни, и то да се реализира, ако това е приложимо, съгласно Чл.20 на Регламент 2016/678 на ЕП.
5. Да бъде уведомен за инициираните от Доставчика корекции, изтриване и ограничаване в обработката на своите лични данни, ако изрично поиска това;
6. Да подава жалба до надзорния орган – Комисията за защита на личните данни, по отношение на своите лични данни, които е предоставил на Оператора;
7. Да предяви искане за изпълнение на своите права към Оператора в писмен вид – на хартиен носител или чрез електронна поща, като използвате следните точки за контакт:
- Пощенски адрес: София 1612, бул. „Цар Борис III" 41;
- Електронна поща: office@borica.bg
При подаване на писмено искане следва по несъмнен начин да удостоверите самоличността си.
8. За съдействие по въпросите по защита на лични данни и общо за Регламент 2016/679 на ЕП, може да се обърне към Длъжностно лице за защита на данните на Оператора:
- Име: Иван Лазаров
- E-mail: DPO@borica.bg
V. ДЕЙСТВИЕ НА ДОГОВОРА
Прекратяване
Чл. 31.
1. Освен в случаите предвидени в настоящите Общи условия, договорът между страните се прекратява и при настъпване на някое от следните обстоятелства:
· преустановяване на дейността на Доставчика или прекратяване поддържането на системата eFaktura.bg;
· взаимно съгласие на страните;
· други предвидени в закона случаи.
2. Потребителят има право по всяко време по своя собствена преценка да спре ползването на предоставяните от Доставчика услуги.
3. При прекратяване на договора Доставчикът дезактивира потребителския профил на Потребителя и заличава паролата за достъп до потребителския му профил.
Разваляне на договора
Чл. 32.
1. Извън посочените по-горе случаи, всяка от страните може да развали настоящия договор с отправяне на едноседмично предизвестие до другата страна, в случай на неизпълнение на задълженията по договора.
VI. ДРУГИ РАЗПОРЕДБИ
Писмена форма
Чл. 33.
1. Писмената форма се счита спазена с изпращане на съобщение на електронна поща (e-mail), с потвърждаване на получаването на електронен документ, натискане на електронен бутон на страница със съдържание, което се попълва или избира от Потребителя или отбелязване в поле (чек бокс) в системата eFaktura.bg и др. подобни, доколкото изявлението е записано технически по начин, който дава възможност да бъде възпроизведено.
Недействителност
Чл. 34.
1. Страните декларират, че в случай, че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на договора, на други клаузи или негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.
Приложимо право
Чл. 35.
1. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.